Pilea Peperomioides

22/04/2014

Like I told before, the pilea that I have in my atelier, has some flowers. I still can’t believe it. I bought the blooming-pilea in the botanical garden of Copenhagen, when I was there last summer. I think this plant has special-danish-powers.

Last weekend I gave my 2 pilea’s at home a new pot. They were sick for a while, but I think they are healing now. They are very strong, and they have already a lot of new baby-plants !

Pilea’s make me happy.

pilea peperomioides

pilea peperomioides

pilea peperomioides

pilea peperomioides

pilea peperomioides

(Picture 3 & 5 by my love)

21 Responses to “Pilea Peperomioides”

  1. Kelli Says:

    love this plant!

  2. Saskia Says:

    Curious why one would bloom and the others not. Love my pilea even without flowers.

  3. Iris Says:

    Zo mooi! Wil deze ook altijd nog, maar kan hem nergens vinden!

  4. Marion Says:

    oh ! this one is super nice !
    mine has died last week.. it has lost all its leaves when i moved to my new home. maybe it didn’t like its new home …! 😦

  5. Griet Says:

    Oh wauw, die bloemetjes!🙂

    De baby pilea die ik van jou gekregen heb, doet het zeer goed. Mijn zusje zei gisteren nog ‘dat is echt een mooi plantje!’

  6. renilde Says:

    grappig, die bloempjes!
    die van mij is tot op heden bloemloos gebleven🙂

  7. éva-mona Says:

    That is such a lovely greenplant! I wish I had one like yours.

  8. Anouk Says:

    hoi!! de pilea!! stuur je stekjes op via de post? blijkbaar zou dit moeten lukken, in bubbelplastiek-enveloppe, in vochtig keukenpapier gedraaid. much love voor deze plant… ik zou je voor eeuwig dankbaar zijn🙂


  9. that one looks amazing, I got one which is so small and not growing.any secrets?


  10. Ik heb net een klein Pilea’tje gevonden maar ik vind nergens hoe je ze best verzorgt. Heb jij tips? Nu ik heb eindelijk heb wil ik hem echt niet laten doodgaan🙂

  11. Katyha Says:

    pilea’s are so gorgeous! I hope mine grows just as lovely as yours

  12. Jill Says:

    hej, wauw echt een schitterende plant he🙂 ik woon zelf ook in antwerpen (vlakbij stadspark en nationale bank) en zoek ook al een tijdje zo’n mooie pilea! Doe je soms de stekjes weg? zoja, ik ben zéker kandidaat!! Ik kan je er een lekkere stapel pannekoeken voor in de plaats geven, of zaadjes voor aubergineplant, erwten, kruiden,.. ! jilleeckhout@live.be is men mailadres. groetjes!

  13. Cil Says:

    Hallo,
    Ik zal meteen met de deur in huis vallen. Ik ben al een tijd op zoek naar de pilea. Die van jou staan er mooi bij. Zou ik een stekje van je kunnen kopen?
    Hoop snel van je te horen.
    Met vriendelijke groet,
    Cil

  14. Annelies Says:

    Hallo Hermiene,
    Ik zoek al n tijdje naar dit plantje, maar blijkbaar niet te koop in een winkel! Zou ik via jou n stekje kunnen kopen? Zou super tof zijn! Ik woon in Nederland.
    Grtjs Annelies

  15. Anja Says:

    Hallo,
    ben al lang op zoek naar een pannenkoekenplantje.
    Vruchteloos in bloemenzaken,nu op internet.
    Verkoop jij er soms?
    Groetjes,
    Anja

  16. Mel Says:

    Hai,

    Wat doet deze plant het goed bij jou!
    Prachtig om te zien 😃

    Ik ben al een tijd op zoek naar (een stekje van) dit plantje, maar het lijkt op zoeken naar een speld in een hooiberg.
    Maar…zou jij die speld kunnen en willen zijn? En een stekje willen verkopen aan mij?

    Ik hoor graag van je 😊

    Groetjes,
    Mel

  17. Ellen Says:

    Hallo Hermine, ik ben al een hele tijd op zoek naar een stekje van de pilea. Mocht je er nog een hebben, zou ik het dan van je mogen kopen? Ik woon niet ver van het centraal station in Antwerpen, dus kan het zelf komen halen. Het zal gekoesterd worden! Groetjes!

  18. Daph Says:

    Wat een mooie plantjes heb jij! Verkoop je toevallig stekjes?🌱

    Groetjes!


Geef een reactie

