Sheila Hicks.

09/12/2010

I’m so inspired by the work of Sheila Hicks, I love the fact that she is doing so much more than weaving. And makes such a beautiful pieces. I found the book a year ago in the library, but forgot him for a little while. But because of Renilde’s post about Sheila, I went back to the library and search this book again. I still love it a lot !

With a head full of inspiration I will lock myself up in our weavingroom, and weave all day long. Enjoy your day !

10 Responses to “Sheila Hicks.”

  1. jokemijn Says:

    haha, grappig. Ik heb twee weken geleden dit boek online gekocht en maar wachten en wachten tot ik er foto’s van zou kunnen posten en nu ben je mij voor😀
    Ik blijf toch heel benieuwd naar mijn exemplaar. Het is ontworpen door Irma Boom, een hele grote nederlandse ontwerpster, haar top-boek, verkozen tot het mooiste van dat jaar, er zit ook een leuk verhaal achter, mocht je benieuwd zijn: http://vimeo.com/703587


    • Ooh Joke, na het lezen van je reactie is mijn liefde voor het boek nog groter gevonden. Daarom trok ik naar de copyright en heb ik mezelf het boek kado gedaan.🙂

      • jokemijn Says:

        mooi! het mijne is tweedehands, maar ik hoop dat het nog steeds zo’n mooi exemplaar is. Ik ben vooral gek van de ‘stof’-structuur die ze in het boekblok gemaakt heeft. Daarvoor heeft ze speciaal opdikkend papier moeten kiezen en heel erg veel tests laten uitvoeren. Ik hoop dat ik ooit zo’n mooi boek mag maken.

  2. inge Says:

    ongelooflijk, ik dacht vanochtend: moet nog eens bij Reinhilde de titel van dat boek opzoeken en het interbibliothecair reserveren,
    lees ik het hier….
    geniet van jouw afzondering!


  3. And she looks so lovely while working.

  4. renilde Says:

    veel succes met je weefproject Hermine :^)

  5. maravdc Says:

    Ahah Irma Boom, heldin!

  6. Grijze Dagen Says:

    zo schoon, de laatste foto


Geef een reactie

