The sartorialist.

19/10/2010

I found a beautiful book in the library, “the sartorialist” by Scott Schuman. It’s about peoples he met on the street, peoples with a strong style. I love his pictures, and love the little textes he wrote about the persons he met.

9 Responses to “The sartorialist.”

  1. elianne Says:

    hreef laatst zelf dat ik er dus nooit zo bij kan lopen. Dat roepen, hoe mooi ik de fotos en mensen ook vind, ook bij me op. Onhaalbaar.

  2. Abraham Says:

    Herkenning! Dat boek bezit ik ook. De Sartorialist heeft ook m’n zoon een paar keer gefotografeerd en op z’n blog geplaatst(niet in ’t boek), vandaar.
    Ik bekijk z’n blog iedere dag even en ook dat van z’n vriendin, Garance Doré.
    http://www.garancedore.fr/ Dat ken je waarschijnlijk wel met die “onwaarschijnlijke”, vrolijke verhalen,etc. Het is in ’t Frans maar….helemaal rechtsboven zit een knopje voor Engels al verliest het dan aan spontanité.

  3. jokemijn Says:

    ik ga ook eens geregeld op zijn blog kijken voor zijn nieuwe foto’s. Altijd heel bijzondere mensen die hij weet te vinden.

  4. maravdc Says:

    He, de blog kende ik al maar het boek? Leuk, leuk🙂

  5. inge Says:

    Onlangs in de standaard ook een reportage over straatmode in de ‘grootsteden’ van Vlaanderen. Heb het aan de dochters getoond, want IEDEREEN op school draagt sweaters met merknamen, ZE hebben er meestal meerdere in een verschillende kleur. En dan blijf ik maar zeuren dat ZE gewoon veilig spelen en niet creatief zijn met wat ze hebben…
    Met dit boek kan ik mijn mening wat kleur geven.


    • Oh, wat gelijkaardig. Ik was afegelopen weekend tegen mijn ouders ook aan het uitleggen dat ik hoop ( en mijn best ga doen) dat mijn kinderen zich niet gaan laten meesleuren door tendensen. Of door druk van de grote groep. Dat zou ik echt heel jammer vinden. Hoe ik dat ga proberen te bereiken weet ik nog niet. Want volgens mijn ouders “hebben kinderen (en zeker jongeren) een eigen willetje, waar jij als ouder vaak niet zo heel veel op te zeggen hebt”🙂. Spannend.

      Veel succes met je dochters🙂

  6. Mandy Says:

    I have this book and that first shot is my all time favorite, good choice !!!

  7. melski Says:

    ooh! i must find that book at my library! Looks great.


  8. Hi, love coming back to your journal🙂
    I don’t know if you know but it all start with this http://thesartorialist.blogspot.com/


Geef een reactie

