Moiré.

03/04/2010

In Lyon bezocht ik met een groepje een klein moiré-bedrijfje, het is het enige bedrijfje dat deze handmatig maakt. Als ik héél eerlijk moest zijn wist ik zelf niet héél goed wat een moiré was, nu weet ik het wel. Het is wanneer 2 gelijke rasterpatronen precies op elkaar liggen, een tikkeltje worden verschoven zodat je een beweging krijgt in je patroon. Als je graag wat meer technische info wil over moiré dan kan je hier een kijkje nemen.
Het bedrijfje/atelier was héél mooi, de locatie, de grote witte ruimtes, leuke details… ja, ik was verliefd op de plaats.


Rollen met een voorbeeld van zo’n typisch moiré-effect.

Een boek met voorbeelden van hun oudste moiré’s, van in de 19de eeuw.

Deze doos stond in een hoekje van de grote werkruimte, ik moest er erg om lachen.

Leuk hoekje met allemaal kaartjes en foto’s.

Inkomhal met leuke tafel en planten.

3 Responses to “Moiré.”

  1. lotte Says:

    Zeer leuke foto’s. Ze vertellen heel veel over hoe je reis naar Lyon is geweest.

  2. jokemijn Says:

    ik wist niet dat moiré ook in stofjes voorkwam, ken het enkel van print, en dan nog als iets wat je wil vermijden. Het ziet er heel erg mooi uit, de staaltjes en de werkplaats.

  3. Mandy Says:

    I love the bottom image, you have some gorgeous photography on your blog.


Geef een reactie

