De vrouw met de stille stem.

10/03/2010

Vandaag tijdens mijn koffie’tje kwam een mevrouwtje vragen of ze bij me aan het tafeltje kon zitten. Ik zei “Natuurlijk !”, ze begon een praatje met me te maken. Helaas sprak ze zo stil dat ik haar amper kon verstaan, ook durfde ik niet goed te zeggen dat ik haar niet goed verstond. Ze vroeg me wat ik zoal deed, ik vertelde haar dat ik textiel studeerde, haken, breien, weven, drukken, borduren, ontwerpen op de computer, … . Ze vroeg me wat ik het liefste deed, en daarop zei ik “Ik doe alles even graag! Maar weven is voor mij wel iets wat vanzelf gaat, iets waarbij ik vooral mijn buikgevoel moet volgen. Als ik zenuwachtig word van het zeefdrukken, dan moet ik “even gaan weven” en daarna gaat het allemaal weer wat beter. Als een rustpunt in de woeste zee.” Et voila …


2 Responses to “De vrouw met de stille stem.”

  1. jokemijn Says:

    ik word ook rustig van jouw weven.


Geef een reactie

