De weg naar.

22/02/2010

Vanmiddag ging ik een soepje halen (bij een souplounge, ik ben een grote fan !) en ik liep de weg die ik altijd doe. Langst het water, ik was naar de huizen, winkeltjes en kleuren aan het kijken. En ik ontdekte dat er zoveel schoon dingen zijn waar ik meestal gewoon aan voorbij loop. Het was dus dringend tijd om van deze dingen wat foto’s te maken.



Een heel mooi oud snoepwinkeltje in het hart van Gent.

Sinds ik terug lessen styling heb begin ik anders naar alles te kijken. Met mijn spiedend oog op zoek naar mooie kleuren.

Ik vind de plantjes aan deze gevel heel erg leuk. Schoon, zo schoon.

5 Responses to “De weg naar.”

  1. jokemijn Says:

    als je inzoomt op je laatste foto zie je allemaal kleine hoofdjes op de vensterbank. Zondagochtend moest ik in allerijl op zoek naar zure room en ricotta. Stom op een zondag, want dat vind je natuurlijk nergens. Tijdens mijn zoektocht merkte ik ook dat -nu ik een beetje ontregeld was en heel erg snel moest zijn- ik plots andere straten nam dan ik steeds nam. Gek dat je voor jezelf zo’n gewoonte creëert dat je als vanzelfsprekend steeds dezelfde weg neemt. Het was leuk om een heel andere buurt te ontdekken (al had ik niet echt de tijd om er naar te kijken). Volgende keer ga ik eens bewust proberen mijn onderbewuste te verwarren.

  2. Hermine Virginie Van Dijck Says:

    Oh, van die hoofdjes had ik zelf nog niet eens gezien. Wat leuk zeg ! Haha.

    Het is inderdaad zo’n gewoonte van ons om steeds dezelfde weg te nemen. Ik doe het soms wel eens een keer om mezelf bewust te laten verloren lopen. Dan krijg je het helemaal warm, omdat het zo spannend is wat je aan het doen bent. Of een keertje op een tram stappen waarvan je niet zeker weet waar die naartoe gaat. Dat is ook heel leuk. Ik hoop dat je super veel plezier beleeft aan de vreemde straten ontdekken !


  3. Leef jij in Gent? ‘In mijn tijd’ stond er een bijzondere sappige Gentse dame in de winkel bij Temmerman. We kregen altijd heerlijke verhalen als we muiletrekkers en mokken en frambozenhartjes gingen kopen. En vanaf die trap is ooit op een oudejaarsavond een vlot te water gelaten met kaarsjes in hartvorm, het heeft niet mogen baten maar het was een prachtig en onvergetelijk beeld.

  4. Hermine Virginie Van Dijck Says:

    Ja, ik studeer in Gent. Dus tijdens de werkweek leef ik in Gent. Ooh zo’n leuke verhalen trouwens !

  5. Guusje Says:

    Oh, wat heerlijk, lekker plaatjes kijken! Mooi.
    Groetjes uit Delft.


Geef een reactie

