Ziekteverlof.

19/02/2010

Vandaag nam ik een dagje ziekteverlof. Na 3 dagen ziek te hebben rondgelopen snakte ik naar wat slaap, om een beetje uit te zieken. Maar omdat ik toch niet zo goed de hele tijd kan stilzitten ben ik begonnen aan mijn wanten die ik ging breien. Het boekje (dat ik van Elise in bruikleen kreeg, nog eens dankje daarvoor !), was eerst chinees, maar na wat oncijferwerk denk ik dat ik het snap. Wonder en wel vind ik het nog ontzettend leuk ook. Natuurlijk is dit nog maar mijn eerste – zeer sober – probeersel, maar wil binnenkort proberen om dingen te doen met van die patroontjes. Elise, je hebt me echt de microbe doorgegeven. Misschien ook een muts doen binnenkort ?


6 Responses to “Ziekteverlof.”

  1. lotte Says:

    Super, doe je dat maar met twee priemen?

  2. Hermine Virginie Van Dijck Says:

    Ja, maar met 2 naalden, Omdat je niet moet rondbreien is dat met 2 in plaats van zo’n warboel van priemen. Dus eigenlijk maak je een lap met een duim. met wat vermeerderen en verminderen, en dan naai je die lap aan elkaar zodat je een want krijgt. Het is niet echt moeilijk.

  3. lotte Says:

    Leuk. IK weet dat je ook een muts kan breien uit één stuk en op het einde verminder je naar boven toe en dan trek je alles te samen door een stukje wol door de steken te trekken. Eigenlijk is het echt allemaal niet zo moeilijk : )

    Ik hoop dat je al weer wat beter bent? ’t Zonneke schijnt, geniet ervan.

  4. Hermine Virginie Van Dijck Says:

    Ja, een muts staat ook in m’n brei-instructie-boekje. Deze week ga ik mooie wol kopen voor wanten en een bijpassende muts.

    Nee, nog niet beter. maar wel genoten van het zonneken.

  5. elise Says:

    het ziet er al prachtig uit !!

  6. Hermine Virginie Van Dijck Says:

    ik neem het morgen mee !


Geef een reactie

