Tilburg.

07/02/2010

Mijn dag was om het kort te zeggen, zeer inspirerend !
De tentoonstelling in het textielmuseum was om je vingers van af te likken. Prachtig prachtig prachtig. Het doet mij dromen om binnen enkele jaren hetzelfde te kunnen doen, mijn verhaal te vertellen. Zo zei Arika Minagawa (het brein achter Mina Perhonen)

De kern van een ontwerp die mensen echt raakt is niet een vorm of kleur, maar is een gevoel.

Ik vond dat zeer mooi, misschien komt dat omdat ikzelf ook zo erover denk en dus ook zo werk. Ik denk niet echt na over een kleur of vorm, maar mijn prioriteit is dat iets een bepaalde geladenheid, sfeer, verhaal kan dragen en al de rest is gewoon een manier om dat te doen. Het is zoals een verhaal schrijven, de woorden zijn gewoon een manier om het verhaal (en dus ook de boodschap) over te brengen. Schoon toch. Jammer genoeg mochten er geen foto’s genomen worden op de tentoonstelling.


één van mijn favorieten, ook tezien op de tentoonstelling !

Na het textielmuseum trok ik richting De Pont , hier liep een tentoonstelling over kunstenares Sophie Calle. Het was FANTASTISCH. Ze heeft er een grote fan bij. Ik heb haar dit jaar ontdekt door zeer toevallig een boek over haar te vinden in de bibliotheek. Bleek dat ze zeer persoonlijk, verhalend, doordacht werk maakt. Haar werk boeide mij, en is een belangrijke inspiratiebron geworden bij mijn eigen werk. Natuurlijk was het dus een geschenk uit de hemel dat net nu er in Tilburg een tentoonstelling over haar liep. Dat hebben ze speciaal van hierboven voor mij geregeld denk ik, haha.
Ik zou je kunnen vertellen waarover de tentoonstelling ging, in het lang en het breed. Maar ik heb een beter idee, kijk naar de beelden en ontdek. Nog meer zien ? Trek dan zeker naar Tilburg om het live te gaan bekijken, het is absoluut de moeite waard !


HET idee achter de tentoonstelling. Subliem naar mijn idee. (door op de foto te klikken komt er een grotere en dus leesbare versie tevoorschijn)

Slechte foto, maar vanwege het glas voor de foto en het felle licht was het onmogelijk om een klare foto te nemen. De vrouw op de rechtse foto vond ik zeer inspirerend.

Hier is ze nog eens, die mooie vrouw, maar dan in een videofragment. (klein weetje, tot mijn grote grote grote verbazing herkende ik enkele van de 107 vrouwen zoals Camille en Feist. )

Zeer mooi videofragment met projecties op het gezicht.



Om te eindigen (en omdat ik kleine rituelen zo fijn vind) een afspiegeling van mezelf met één van de foto’s.

One Response to “Tilburg.”

  1. lotte Says:

    Hey Hermine,

    Ik vind het zo fijn dat je je uitstapjes zo met ons deelt. Daar had ik ook bij willen zijn en je had me lang geleden gevraagd of ik eventueel mee wilde gaan naar tilburg, maar het was me ontgaan daar op te antwoorden.

    Ik en jonah zagen een zeer leuk plekje, maar het gaat hoogst waarschijnlijk naar iemand anders, we zijn volop aan het zoeken, we zijn een hele dag bezig geweest.
    We hebben voor volgende zaterdag weer heel wat bij te praten denk ik : )

    x


Geef een reactie

