M hka.

06/02/2010

Vandaag genoot ik van (alweer) een dagje Antwerpen. Zo at ik een heerlijke turkse (?) pannenkoek op de vreemdelingen markt, een aanrader voor ieder van jullie. Een pannenkoek met feta, olijven en honing en dan een heerlijke tasje mierenzoete thee. Wat wil een mens nog meer ?
Ook bezocht ik de plantentuin en de kringloopwinkel (waar ik trouwens een zeer mooi houten koffertje vond !).
Daarna trok ik richting Zuid voor een bezoekje aan het M hka. Oorpsonkelijk ging ik gewoon om nieuwe postkaartjes te kopen, maar toen ik zag dat er een nieuwe tentoonstelling open was gegaan wilde ik toch snel even een kijkje nemen. Animisme was de thematentoonstelling, eerlijk gezegd een beetje een tegenvaller, maar dat is natuurlijk voor iedereen wat anders.
Dan nog enkele winkeltjes bezocht en dan als spetterende afsluiter een koffie in de muze.

Heerlijk dagje dus ! Morgen trek ik richting Tilburg. Naar het textielmuseum, eindelijk ga ik DE echt Mina Perhones zien ! En ook naar ‘De Pont’ waar momenteel een tentoonstelling loopt over Sophie Calle, super goed want haar werk probeer ik wat te verwerken in mijn eigen jaarthema. Van geluk gesproken zeg.


Deze kubus staat niet ver van de kringwinkel in Antwerpen. Er staan afbeelden op geïnspireerd door de opera ‘don carlos’ (waar ik misschien vrijdag naartoe ga !! !!).


M hka


M hka


M hka


M hka


Deel van de kunstreserves van het m hka uit hun onder-water-gelopen kelder.

One Response to “M hka.”


  1. Wat een boeiende culturele agenda heb jij. Verlang naar wat meer tijd om al dat mooits te kunnen genieten. We plannen volgende week ook een dagje Tilburg, speciaal voor Mina Perhonen. Dit moet er tussen!


Geef een reactie

