Oma’s appeltaart.

05/02/2010

Vandaag voelde ik me niet zo lekker, daarom bleef ik een hele dag in bed en keek wat films. Maar ook maakte ik een appeltaart met een receptje geschreven door mijn oma. DE echte oma’s appeltaart dus.

Wat hebben we nodig?
bladerdeeg – 8 zure appelen – 150 gr boter – 125 gr suiker – 1 à 2 eieren – 100 gr bloem – 1/4 dl room – rozijnen – amandelschilfertjes

Wat te doen ?
– leg de bladerdeeg in een bakvorm
– snij de appelen en leg op de bladerdeeg (voeg naar wens rozijnen toe)
– meng de boter, suiker en eieren tot een schuimig mengsel
– meng hierbij de bloem en de room
– giet het mengsel over de appelen
– bestrooi met wat suiker, rozijnen en amandelschilfertjes
– 30 à 40 minuten in een voorverwarmde oven van 200 °C

3 Responses to “Oma’s appeltaart.”

  1. lotte Says:

    Ik ga voor Jonah maandag ook zo’n taart maken, dan is die jarig.
    Dankuwel voor het receptje

  2. Hermine Virginie Van Dijck Says:

    Ze was echt heel lekker, hij zal er heel erg blij mee zijn denk ik !

  3. yasmine Says:

    Ziet er super lekker uit!
    Die mag je altijd eens maken en meebrengen naar ’t atelier😉


Geef een reactie

