Rosas.

22/01/2010

Vandaag ging in naar de voorstelling ‘the song’ van Rosas kijken. En ik vond het prachtig ! Ik moet wel heel eerlijk toegeven dat mijn medecompanen minder enthousiast waren over de voorstelling. Maarja. Ik ben betoverd.

Het was zo schoon, zo zonder muziek. Enkel bewegingen, die als golven waren. Opkomend. schoon schoon. En het mooie lichtspel was ook zeer zeer schoon. Ooh, ben echt verliefd op de voorstelling. Zou zo graag nog een keertje gaan kijken !


Hier kan je een fragment luisteren dat ooit op klara is geweest, een fragment over de voorstelling.

Een voorstelling die tijd, concentratie en geduld vraagt om vervolgens warm in je huid te kruipen

The Song daarentegen biedt een storm aan bewegingen waarin elk middelpunt zoek is. Het vergt een krachtige concentratie om mee te glijden op de onvoorspelbare windstoten. Zo niet rest enkel een niet-georiënteerd tollen waarin elke zin voor richting is verloren. Vervolgens is er geen enkel aanknopingspunt meer te vinden om te reageren. Elke betrokkenheid is verloren.
(mijn medecompanen, jullie concentratie was dus even zoek. haha)

The Song is ongetwijfeld een moeilijk werk en vraagt een volledig engagement. Als men dit kan opbrengen, staat een meesterlijke ervaring te wachten. De voorstelling zit vol intelligente vondsten en kleine nuances. Het zoeken naar samenhang binnen de dansfrases en in de overkoepelende structuur, het voelen dat het er is en het telkens weer vervloeien en ontsnappen. Hier en in de fundamentele vragen en voorstellen die het doet over dans en het lichaam zit een deugddoende frisheid.

Hier gevonden.

One Response to “Rosas.”

  1. lotte Says:

    ik zag het in november en zoals altijd was ik ook weer betoverd, vreemd gedrag van die medecompanen…: )

    x


Geef een reactie

