Vondsten van de dag.

16/01/2010

Vandaag had ik weer een dagje vol mooie ontdekkingen !

Zo heb ik een voormiddagje rond gehangen in de bibliotheek. Heerlijk vind ik dat om tussen de rekken te zoeken naar mooie beelden. Zoals deze mooie werken van Sofie Muller.

En dit zeer zeer zeer mooi boek van Rebecca Horn. Het boek heeft als titel tailleur du coeur , zeker allen eens gaan zoeken in de bibliotheek (in Permeke is hij dus al zeker tevinden !! !!).

Na enkele uurtjes in de bibliotheek ben ik naar ‘De zwarte panter’ geweest, dit is een bekende kunstgallerij in Antwerpen. Ik wist dat er een tentoonstelling was van Vera Vermeersch. Zij is een bekende textielontwerpster die vooral naam heeft gemaakt door haar handgetufte tapijten. Voor de tentoonstelling heeft zij kunstwerken van kunstenaars omgezet in tapijten. Ook spelen ze in één van de kleine ruimtes van ‘de zwarte panter’ een filmpje af van haar werkproces en hoe dus zo’n tapijt tot stand komt. Heel interessant dus! Zeker de moeite voor ieder van jullie om een kijkje te gaan nemen ! (Neem ook zeker een kijkje op de website van Vera Vermeersch .)




Mooie tekening en Hermine

Nog leuk nieuws, ik ga naar Rosas kijken in de vooruit !

2 Responses to “Vondsten van de dag.”

  1. jokemijn Says:

    die tentoonstelling ziet er wel de moeite uit, moet ik maar eens passeren.


  2. […] years ago I saw a beautiful exhibition about her work, at ‘De zwarte Panter in Antwerp. Vind ik leuk:LikeWees de eerste om post te […]


Geef een reactie

