Speculaas.

05/01/2010

Vandaag maakte ik heerlijke speculaas, wel een zachte versie, maar dat heb ik het liefst. Alweer spotgemakkelijk, dus een aanrader voor ieder van jullie om thuis te proberen. Laat allen jullie huis geuren naar deze heeeeeerlijk speculaas.

Receptje:

Wat hebben we nodig ?

– 300 gr bloem
– 125 gr bruine suiker
– 150 gr zachte boter
– 10 gr speculaaskruiden
– 4 eetlepels melk
– mespuntje bakpoeder

Stap één

Doe al de ingrediënten in een kom.

Stap twee

Het mengsel goed kneden.

Stap drie

Rol de deeg plat en je kan aan de slag met vormpjes. (Om het als de echte te doen moet je eigenlijk een speciale houten speculaasvorm hebben, jammer genoeg heb ik dit nog niet. Binnenkort ga ik op zoek naar eentje, liefst een héééle grote, zoals je bij oude bakkertjes vaak ziet staan.)

Stap vier
+- 15 minuutjes in de oven van ongeveer 180 °C

Stap vijf

Eventjes laten afkoelen

Stap zes
Smullen maar !

3 Responses to “Speculaas.”

  1. lotte Says:

    wauw, ziet er super lekker uit !

  2. jokemijn Says:

    ziet er super uit, een ideetje voor na mijn examens. Alhoewel tijdens de examens waarschijnlijk leuker is.

  3. Hermine Virginie Van Dijck Says:

    Ja, we gaan ze straks opsnoepen, jeej ! Ja, eigenlijk heb ik ook examens nu, maar als ik me niet goed kan concentreren doe ik eerst iets leuks. Dan heb ik daarna weer goede moed om terug te beginnen ! Veel succes met je examens !


Geef een reactie

