Tentoonstellingdagje.

04/12/2009

Gisteren was een dag vol tentoonstelling bezoekjes. In de late namiddag bezocht ik (samen met de meisje van mijn klas, en ja, Noémie, jij bent ook een deel van m’n klasje !) de gallerij “Verzameld werk”. Het was leuk om al die designobjecten, die we zo vaak in de boekjes zien staan, eens een keertje in het echt te zien en te kunnen aanraken. Ook was de galleriehoudster een ontzettend lieve vrouw die echt met ons wilde praten, zeer fijn. Natuurlijk wil ik ieder van jullie aanporren om ook eens een kijkje te gaan nemen, het is echt de moeite. (Voor ons was het nog extra de moeite omdat Diane Steverlynck (onze docente ) haar werk daar ook tentoongesteld was. Dus iedereen die nu toch een beetje nieuwsgierig is geworden hier vind je meer info : “Verzameld werk”

(Ik heb foto’s gemaakt van de expositie, maar ik kan ze niet online zetten vermits ik van de vrouw als uitzondering wel foto’s mocht maken. Dus ik vrees dat ik ze hier niet op kan zetten. Mijn excuses)

Later op de avond trokken we met de klas richting S.M.A.K. ter gelegenheid van de museum nacht, wegens de drukte vond ik het vrij moeilijk me te concentreren op al het werk. Iets dat wel veel van mijn aandacht heeft gekregen is de tentoonstelling rond Michel Francois. Het is een kunstenaar die ontzettend conceptueel bezig is, dus je valt ervoor of helemaal niet. Zoals je kan horen ben ik ervoor gevallen ! Ik vind dat zijn werk heel erg gevoelig is, de manier hoe hij met materiaal en beeld bezig is. Zijn werk is bijna filosofisch en dat vind ik ontzettend mooi. Ik denk wel dat ik nog een keertje terug ga keren naar het S.M.A.K. wanneer het er niet zo druk is, zo kan ik alles wat rustiger en geconcentreerder bekijken.

Ben Benaouisse – Jan Fabre Revisited


Michel Francois


Michel Francois

Later op de avond trokken we naar het designmuseum, waarvan ik zo hard schrok dat het zo ontzettend groot was binnen ! Het houten speelgoed was hetgene dat mijn ogen uitstak ! Zo schoon !! !!


Hierna trokken we langst Sint-Lucas ( waar het gene vette was) en hierna naar een fuif in onze nieuwe KASK gebouwen, waar ik maar eventjes ben gebleven. Ben niet zo’n fan van drukke feestjes met veel bier en rook, dus ben ik in de gietende regen naar huis getrokken.

Ziezo, mijn dag van gisteren.

One Response to “Tentoonstellingdagje.”

  1. lotte Says:

    wauw, wat een dag : )
    het houten speelgoed is echt mooi!

    Zo’n feestjes zijn ook niks voor mij.

    x


Geef een reactie

