Minä Perhonen.

27/11/2009

Omdat ik het zoo zoo zoo mooi vind. Ik de kerstvakantie trek ik eindelijk daarvoor naar Tilburg. Ergens hoop ik dat ik volgend jaar naar Zweden kan gaan om bij hem stage te lopen, dat zou mijn ultieme droom zijn !

Wat meer info :

Minä Perhonen staat voor kwaliteit en duurzaamheid. De ontwerper Akira Minagawa wil dat zijn kleren langer dan een seizoen meegaan. Het is zelfs mogelijk om je kleren na enkele jaren te laten repareren, mocht dat nodig zijn. Goedkoop is de kleding niet. De ontwerpen worden niet met inktjetprinters opgebracht, maar gezeefdrukt. Zijn rechtvallende jurken en jassen zijn sober waardoor de aandacht valt op de bijzondere stoffen en de handgetekende dessins, met soms poëtische voorstellingen.

Akira Minagawa (Tokyo 1967) start een modelabel in 1995. In 2000 opent hij een eerste modewinkel in Tokyo. In 2003 besluit hij de naam van zijn label te veranderen in Minä Perhonen. Minä Perhonen betekent ik, vlinder in het Fins. In een interview in het Eindhovens Dagblad vertelt Minagawa waarom hij voor een Finse naam koos: ‘Op 19-jarige leeftijd trok ik als rugzaktoerist door Finland. Ik had toen het gevoel heel sterk verbonden te zijn met de Finse vormgevers.’

5 Responses to “Minä Perhonen.”

  1. lotte Says:

    Ja echt mooi. Heb er ooit ook eens een keertje een post van geplaatst, ik vond de blaadjesmotief en honinggraatmotief mooi zie hier: http://bellefleurdelis.blogspot.com/2009_09_01_archive.html
    Ik vind de presentatie van de kleren ook zo mooi.

    Heb je kledingstukken kunnen vinden die je kan gebruiken?

    x

  2. Hermine Virginie Van Dijck Says:

    oooh, jaa, inderdaad, ook een mooie post ! Ik ook, ik zou heel heel erg graag zo’n jas hebben. Vooral die 2de vind ik heel erg mooi, maar ik moet nog eventjes sparen vrees ik.

    Misschien kan je (als je zin hebt) mee naar Tilburg gaan, ik denk dat jij het daar ook heel erg mooi zou vinden.

    Neen, niets gevonden. Ik denk dat ik het zelf ga proberen te maken, ben niet zo’n talent met kleren maken. Maar, ik ga toch eens een poging proberen doen !

    x

  3. elise Says:

    seg ideeenen pikker om naar zweden te gaan om stage te lopen !! ( mopje he ) !!

    hermine heb je miss geen zin om al eens naar daar te gaan met mij een kleine vakantie ??

  4. Jantiene Says:

    Het is een schitterende tentoonstelling! Tot ziens in het Textielmuseum (ik werk er als bibliotheacris). Mina Perhönen is een Japans label, van ontwerper Akira Minagawa. Veel plezier tijdens je bezoek.

  5. Hermine Virginie Van Dijck Says:

    Oh, Jantiene, misschien kom ik je dan nog tegen in het textielmuseum. Zou fijn zijn.

    Ja, het was een klein foutje van ons dat we dachten dat het label ook een atelier in Zweden heeft. Blijkbaar is dat toch niet het geval, jammer jammer.


Geef een reactie

