Dagje Tilburg.

04/10/2009

Vandaag trok ik naar het verre Tilburg, daar was het namelijk het Textielweekend. Voor de kenners onder ons weten dat dit uitgaat van het textielmuseum in Tilburg, verschillende galerijen over heel Tilburg stellen hun deuren open voor het publiek en tonen wat ze in huis hebben.
Het was voor mij de aller eerste keer ( wat vrij schandalig is…) dat ik in het textielmuseum kwam. De tentoonstelling was iets of wat teleurstellend, maar dit werd wel 10000 keer goed gemaakt door het fantastische textiellab. Hier vind je lasermachines, borduurmachines, weefgetouwen en breimachines, super handig voor studenten,ontwerpers of gewoon de creatieveling om zijn werk op groter formaat te laten maken. Natuurlijk wel tegen een vergoeding, maar voor studenten valt dit reuze mee. Een fantastische ontdekking dus !
Na het textielmuseum zijn we naar een textielmarktje geweest, waar ze allerhande materiaal verkopen om creatief met textiel om te gaan. Plantaardige verven, wol, linten, vilt, … . Ik kocht op dit marktje een verdwijnstof, die als je ze nat maakt met water ze op gaat in het niets. (Voor diegene die dit ook eens willen uittesten, het is ook te vinden in de veritas !)
Na het textielmarktje zijn we enkele galerijen gaan bezoeken, hier heb ik wel interessante dingen gezien.
Op terugweg naar het textielmuseum ontdekte ik iets GEWELDIG, een kringloopwinkel, die open was !! !! Het aardsparadijs voor mij. Natuurlijk heb ik me niet kunnen inhouden, maar voor 3,80 euro heb ik een paar leuke spulletjes op de kop kunnen tikken. Ben zo blij !

blog 1
Dubbel beeld – Hermine + galerij met tentoonstelling van Nelly Hermsen

foto 2 blog
Werk van Nelly Hermsen

Blog 3
Werk van Nelly Hermsen

blog 6
Detail beeld van een kaart-weefgetouw in het textielmuseum

blog 8

Fragment uit de dans performance van Ulrike Doszmann in het zwijssencomplex te Tilburg. Ik moet zelf eerlijk toegeven dat dit het minder goede gedeelte was van haar performance, maar mijn ingeving haar te filmen kwam een beetje te laat.

blog 7
Kunst gemaakt door de plaatselijke basisscholen en tentoongesteld in vitrines.

bog 4
Mijn eigenste 2de hands theepotje en tasjes. Verliefd.(klein beetje stuk, maar de imperfectie maakt het misschien dubbel zo adorabel.

blog 5
Mooie tasjes à la ‘Muze’ en ‘Mockabon’.

Geef een reactie

