Dagje.

06/06/2009

Net terug van een paar uurtjes ronddolen in mijn stad (Antwerpen). Eerst even langst permeke geweest om nog wat leuke leesboeken te gaan zoeken. Heb er 2 mee. Eentje van Milan Kundera, ‘de ondraaglijke lichtheid van het bestaan’, heb een tijdje geleden voor het eerst een boek gelezen van hem ( ‘afscheidswals’) en was een echte aanrader, vandaar wilde ik wel eens weten of al zijn boeken zo goed zijn. Dan was ik nog verder aan het snuisteren tussen de boekenrekken en botste op een boek van Jaques Henric, ikzelf had nog nooit van deze man gehoord, maar de achterflaptekst EN de prent op het boek konden me overtuigen het boek in mijn rietenmandje te stoppen. Het boek is dus geschreven door een fotograaf, en hij verteld kleine anekdotes over zijn vrouw ( die hij heel vaak als model gebruikt voor zijn foto’s).

Gewapend met 2 leuke boeken spring in de tram op en roetsj ik richting de melkmarkt. Eens daar aangekomen beslis ik toch nog eerst een heerlijke koffie te gaan drinken in de Mockamore. Ik bestel mij een “Summer time” ( koffie met kaneel en slagroom, mmm, beetje een caloriebom, maar dat probeer ik wat te negeren), knik vriendelijk naar de oude man met z’n barretje die steeds aan hetzelfde tafeltje zijn koffie zit te drinken, en denk ‘het leven is toch schoon’. Ik zet me aan een tafetje buiten in de zon en beslis dat ik al eens wat ga lezen in m’n nieuwe boeken, ik neem het boek van die vreemde fotograaf schrijven vast en blader er eens door. Tot mijn grootste verbazing staat het boek vol met prenten van zijn vrouw, naakt. Beetje ‘geschokt’ slaag ik het boek toch maar even dicht, wat zouden de mensen wel niet denken, haha, en beslis dat ik toch eerst in het andere boek begin. En dan is het genieten geblazen heerlijek koffie, een boek, zonneke, en mijn stad. Wat wil een mens nog meer ?

DSC03381

Na mijn koffie beslis ik om nog wat rond te kuieren. Ik bezoek wat winkeltjes ( zappa, a.puur.a ,..), hele mooie dingen gezien maar ik beslis toch maar om te wachten tot de solden er zijn. Terug aangekomen op de Groenplaats zie ik dat er een soort van evenement aan de gang is, nieuwsgierige Ik wil natuurlijk wel eens zien wat ze daar aa het doen zijn. Ik ging dichterbij en moest glimlachen, het was de verkiezing van “de snor van het jaar”, van de mannen van de snorrenclub. Heel erg grappig, ik was net op tijd om te zien hoe de prijs werd overhandigd. Na deze overhandiging gingen ze nog hun “snorrenlied” zingen, heel erg grappig.

DSC03382

Lachend loop in verder, beslis om nog snel in de Dille en Kamille binnen te wippen, koop wat pepermuntjes ( die later spuugvies blijken te zijn) en begin terug naar de bus te stappen. Kom ik toch wel de mannen van de snorrenclub niet tegen zeker ?! Met een fanfare, een auto waar ‘de snor van het jaar’ en zijn vrouwke in zitten. Heel heel leuk ! ! !

Ik ga nog snel even binnen bij Wollondilly, een hele mooie winkel van Ann Schrauwen waar zijn juwelen, etnische kunst EN haar wondermooie zelfgemaakte handtassen verkoopt. Ik had enkele weken geleden daar een hele mooie handtas gezien, het leek alsof die speciaal voor mij gemaakt was, maar omdat die vrij duur was (145 euro) heb ik ze laten liggen. Natuurlijk toen ik thuis kwam was het dikke spijt, maar ik had me voorgenomen ervoor te sparen. Dus vandaag ging ik nog eens kijken, als de liefde nog steeds even groot was als daarvoor zou ik de tas opzij laten zetten en zou ze voor mij zijn. Ja ja, … u voelt het vast al aankomen, ik ga de winkel binnen en mijn ogen speuren naar MIJN geliefde tas. Ik vind ze nergens, maar ik maak mezelf nog wijs dat ze misschien niet meer in de winkel staat en misschien in de stock ofzo ligt. Dus ik vraag eens aan die lieve Ann waar die mooie tas is. “Oh, die is vorige week verkocht”. Oooh, mijn hart brak, je kan wel zeggen “het is maar een tas, Hermine, Treur er niet om !! !!”, maar het was wel mijn tas waar ik verliefd op was. mmm . Zo jammer. Dus ja met een gebroken hartje terug richting ‘huis’ gegaan en meteen alles komen vertellen aan jullie !

Nu ga ik nog eventjes wat verderwerken voor atelier en dan vanavond ga ik naar de toneelvoorstelling “adams appels” in den Bourla kijken. Ik kijk er naar uit.

x

Geef een reactie

